KUNGLIGT

En gammal hård tankenöt i juletid...

Det var en gång en liten prinsessa som var ute på vift.
Att festa runt kostar pengar, så en vacker dag skrev den
vackra prinsessan ett brev hem till pappa kungen och
bad om mera pengar. För att förvilla skattmästaren,
så lät hon bokstäver ersätta siffrorna.

Kungen, vars bild fanns på alla mynten, tittade, tänkte.
rev sig i huvudet, tänkte igen, men kunde inte räkna ut
summan som prinsessan bad om.

Kan du hjälpa den snälle kungen att räkna ut summan?
Hur mycket ville prinsessan att kungen skulle sända.

Belöningen blir garanterat en kram från sagde kung, om
du nu lyckas komma honom så nära....          Lycka till!

Lösningen presenteras nångång mellan nu och sedan!


Kommentarer
Postat av: Elin

Klurigt, det får man fundera på :)

SV: Tack så jättemycket. Och ja visst är det rätt stressigt i juletid men man får väl försöka göra det bästa av det :) Ha det bra!

2011-12-19 @ 18:11:26
URL: http://elinsjul.blogg.se/
Postat av: Rania

sv: ja, det är underbart att gå på second hand, och jag älskar ljuslyktor osv, speciellt under höst och vintertid såklart :D

2011-12-20 @ 09:29:10
URL: http://raniamaria.eu/blog
Postat av: Rania

sv: tackar! Jag var mest där pga. ett fotojobb men passade på att strosa själv också :) glad att jag gjorde det.



Tackar tackar, jag hoppas verkligen jag har det. det är en tuff bransch men jag kämpar på, roligt är foto alltid men gör man vad man än älskar till ett jobb finns det alltid stunder då det är jobbigt, men det är värt det.



Mjo, man har mycket minnen om julen, det var mer magiskt när man var liten. Men jag gillar stämningen, allt det mysiga, och jag har minsann fortfarande choklad kalender och julstrumpa ;D



Hm, inte riktigt lärt mig äta sill än, kanske kommer snart, ska testa i år igen ;P

2011-12-20 @ 21:44:22
URL: http://raniamaria.eu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0