Noel

Midnattsmässan på tv... är något som jag vid tillfälle  tittat på, när alla andra gått och lagt sig...
 
Jag är inte religiös, men som jag tidigare nämnt så är ritualerna och orgelmusiken
något som berör mig starkt.
Hur som helst, det är något som sker under julnatten, en känsla som bara kan
jämföras med midsommarnatten.
Något magiskt, hemlighetsfullt. Andligt ?
 
 
Orgelns toner och vibrationer är laddade med mystik.
 
Det finns allt som oftast något bakom magin, och jag tror inte man bör forska
alltför djupt om man vill att magin ska bestå...
De tre herrarna på klippet tycker jag nog trots allt snarast tillför ytterligare mystik...
 
En god och fridfull jul önskas er mina kära bloggvänner.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristallina

Tycker man ska ge sig hän mystiken när man hittar den. Det är näring för själen.
Önskar dig detsamma. Ta hand om dig!

2012-12-24 @ 23:10:30
URL: http://kristallina.wordpress.com
Postat av: KaosJenny

Vackert! Tror också att man inte ska forska allt för mycket i magin... Musik, natur och en del andra saker ska man bara njuta av, inte fundera så mycket. God fortsättning. Kram

2012-12-25 @ 12:01:36
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0