Nu och då

" Om man förlorar sitt ändamål är det som
om man var trasig .."
 
Ett citat från en underbar film för alla åldrar och
mognad; Hugo.  En film som rekommenderades
mig av min kära bloggvän Anita.
 
Ja, nog finns det många trasiga själar i dagens
samhälle. Finns det ett samband?  Javisst, vi
lever inte i samklang med naturen, varken vår
egen, eller den yttre miljön !
Man skulle nog kunna säga att vi är mer eller
mindre en sjuk produkt av ett sjukt samhälle,
(inte du och jag förstås, men alla andra.)
 
Lyssna gärna till " Ekon från barndomen ".
ett musikaliskt komplement till inlägget om
identiteter...
Klicka på bilden !
 
Nationalteatern 1971... snacka om nostalgi !
 

Kommentarer
Postat av: anita

Hej kalebass! Jag känner mig väldigt hedrad att du länkar till mitt lilla hörn av cyberrymden! Har sett litet här och där att Hugo Cabret hamnar bland årets bästa filmer, mycket välförtjänt, tycker jag.

Du tar upp att vi inte lever i samklang med naturen. Just idag har jag haft en diskussion om detta med en vän på FB. Jag vidarebefordrade hans kloka tankegångar till Birger Schlaugs blogg under inlägget om ProVoka-priset. Kanske du vill komma med i samtalet där? Kram!

http://schlaug.blogspot.se/

2012-12-14 @ 13:57:13
URL: http://pyttiminpanna.wordpress.com
Postat av: Åsa

Det är dåligt med samklangen, tyvärr. Jag tror många skulle må bättre om de helt enkelt taggade ner lite och tog livet och sin omgivning lite mera lättsamt.

2012-12-14 @ 18:37:44
URL: http://bitihopdax.blogspot.com
Postat av: kalebass

Ett par hektiska dagar har svept förbi, men nu är jag här igen,(apropå tagga ner..)inte lätt alla gånger! Vi stressar på och glömmer ofta hela syftet med saker och ting, och ju längre vi kommer ifrån oss själva desto ömtåligare blir det här med själförtroende och egenvärde. En fridefull fortsättning på advent önskas er... kram.

2012-12-16 @ 18:28:13
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0