Vad är konst ?

Konst och aktivism.
Happening.  Event. Performance. Workshop...
Kärt barn har många namn. Men, vad är barnet för något?
Konst, vad är det?
 
Aktivism: att vara aktiv, att göra något. En handling.
Allt är politik brukar man säga. Allt KAN bli till politik, skulle
jag vilja tillägga.
Så snart en människa börjar styra, ta över, bestämma över
en annan blir det politik !
När en människas ideér ska vara rättesnöre över andra, då
närmar vi oss dessutom religion...
En politisk handling. Aktivism.
Konst..?
Klicka gärna på bilden. Kobra försöker reda ut begreppen..?
 
 
Konst kan vara mycket. Men aldrig en ursäkt för våld !
 
 

Kommentarer
Postat av: Libra

Insåg när jag funderat ett tag att jag faktiskt
inte hade något svar på frågan.
Eller rättare sagt för många svar.
Märkligt.

2012-10-21 @ 09:01:18
URL: http://mammababsan.blogspot.com
Postat av: KaosJenny

Hm, för mig är det nog mycket som kan vara konst men precis som du säger är våld inte konst, skulle vilja lägga till att förtryck inte heller är det... Kram

2012-10-22 @ 22:07:43
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: kalebass

Nä, det är inte lätt att säga vad som är konst. Betydelsen har dessutom ändrats genom historiens gång. Det är väl främst under det senaste århundradet som konsten blivit en maktfaktor. Att en bild kan betyda liv eller död är dock något som är svårt att acceptera.

2012-10-24 @ 14:18:16
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0