Förseningar, trängsel ?

Visst kan våra klagomål verka som i-landsproblem...
Vem var det som snackade om trängsel ?
 
Enligt undersökningar och enkäter gjorda av västtrafik, så har de
allra flesta inget att klaga på. Att pendlingen ökar tolkas dessutom
som att de resande är nöjda !    (som jag skrivit om tidigare.)
 
Problemen med tågtrafiken runt om i landet kommer med största
sannolikhet att fortsätta med nuvarande politik, men då jag alltså
tillhör en minoritet i frågan, och jag dessutom inte längre är beroende
av tågtrafiken, efter 20 års pendlande, så lämnar jag den därhän.
 
Vad gäller frågan om miljön, så struntar beslutsfattarna
högaktningsfullt i den.  Profiten betyder allt !
 

Kommentarer
Postat av: Doris - Allgrip

Tror det är väldigt få som bryr sig om miljön när det verkligen kommer till kritan, det vill säga när det VERKLIGEN gäller. Tyvärr. (Och jag är på många plan en av dem).

På tal om dina kommentarer på min blogg: Först idag upptäckte jag din fråga om de kom fram som något datoriserat spamfilter lagt i skräppost...? Vet inte riktigt hur Wordpress resonerade där då du kommenterat och fått svar många gånger förut. Ska se om jag kan ändra på det!

2012-09-29 @ 17:01:39
URL: http://allgrip.wordpress.com
Postat av: Anna-Carin

haha ja det va ju en liten kul bild men säkert vanligt åksätt ändå för dom.. Kramis

2012-09-29 @ 17:50:07
URL: http://annacarinfransson.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Doris, det är inte alltid man kan eller känner för att svara på en kommentar. Det är lite frustrerande dock att inte veta om de kommer fram.( känns som att prata för sig själv..) Tyvärr har du ju rätt vad gäller miljön. Det allvarliga är att dom största bovarna syndar mest !
Anna-Carin, ja där ligger t.o.m. dom japanska inkastarna/intryckarna i lä.

2012-09-30 @ 12:41:26
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: snawitz

Tyvärr är det inte många i dagens samhälle som bryr sig om miljön.
Jag tillhör en av dom.
Men eftersom jag varken har körkort eller bil utnyttjar jag kollektivtrafiken när jag ska någonstans.
Även om kollektivtrafiken inte alltid fungerar som den ska, är det ett bra alternativ, i alla fall för plånboken. Det är dyrt att ha bil

Tack för besöket och ha en fortsatt bra dag

2012-09-30 @ 14:50:04
URL: http://snawitz.blogspot.com
Postat av: Doris - Allgrip

Kalebass: Nej, och de har inte kommit fram och tyvärr vet jag inte varför... men förstår din undran! Jag hoppas att det råder ändring på det nu.
Jag tror att det är svårt att få de stora massorna att på riktigt (inte bara köpa kravmärkta lattes) bry sig och vilja förändra sin livsstil för miljöns skull, då en eventuell miljökollaps är något som smyger sig på oss och det är svårt att hitta "bevis", det kan lätt avfärdas med så att säga naturliga svängningar i klimatet. Frågan är - vågar vi ta risken?

2012-10-02 @ 09:51:54
URL: http://allgrip.wordpress.com
Postat av: kalebass

Det är ju tyvärr så att ointresset bland många spelar industrin i händerna. Att skogarna, inte bara regnskogen, minskar i snabb takt, utsläpp sker utan att någon reagerar. Utom en tapper skara som tvättar oljeskadade fåglar. Sällsynta djurarter utrotas, grönområden asfalteras... Det är ingen vacker värld vi går till mötes, och det är människors ointresse och okunskap som bäddar för det.

2012-10-03 @ 13:31:55
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0