Olöslig ekvation.

Att ha all tid i världen, men uppleva den som otillräcklig...
Utan att fördenskull vara särskilt långsam, tvärtom, ganska snabb och
effektiv ! Jag minns tillfällen då tiden formligen stod stilla och minuterna
sniglade sig fram.
 
Men nu rusar tiden iväg,
och urtavlans visare med den.
Visare som tycks ha stannat vid klockslaget fyra. Tittar inte särskilt ofta
på klockan, men när det händer så är visarna där, runt fyra.
Tyvärr även på natten, då jag ofta vaknar.
Då är det klockradions siffror som lyser på fyra. Vargtimman.
Inte bra för hälsan sägs det.
 
För många år sedan, på en spiritistisk seans, riktade sig mediet till mig.
Tittade på mig och sa att en ande,(som jag uppfattade som en avliden
bror till min far) bad mig att ta det lugnare, inte stressa...
Jag förstod ingenting, har alltid ansetts vara en lugn och sansad person.
(dom flesta skulle nog tycka så fortfarande).
Vill inte lägga in för mycket i detta budskap från "andra sidan", men nog
tycks anden haft rätt, fast med mycket god framförhållning...
 
Att KÄNNA sig stressad ! Fullt upp att göra, men ändå rastlös.
För många järn i elden ? Kanske. Vill för mycket ? Förmodligen.
 
Svaret finns möjligen i bilden. Som för övrigt ritades ungefär vid tiden
för seansen. Det var/är inget självporträtt, men jag kommer förmodligen
att se ut så, om och när jag uppnår ålderdomen...
Att reflektera över saker och ting kan nog vara bra, men det kan också
vara så att: Jag funderar FÖR mycket !
 

Kommentarer
Postat av: anita

Vissa av oss verkar kavlugna på ytan - medan det ständigt råder febril verksamhet inombords! Min hjärna har ständigt något på gång, därför är det så välgörande att meditera. Då får hela jag koppla av. Om det där att fundera FÖR mycket: jag tror att vi människor är olika, och att vi får lov att acceptera oss som vi är. Det händer att jag frågar min sambo, som är av den norrländska varianten, vad han tänker på. Ingenting, svarar han ibland. Ett obegripligt svar för en vars hjärna alltid är på språng. :-)

2013-02-24 @ 17:25:33
URL: http://www.pyttiminpanna.wordpress.com
Postat av: kalebass

När jag började meditera, för länge sedan, så var jag inne i en period då allt "stod stilla". Då, släppte meditationen fram en massa välbehövlig energi! Nu, har jag svårt att vara "stilla", eftersom jag då upplever att tiden "går förbi"...En märklig och jobbig känsla. Speciellt med tanke på att tiden är relativ...men nu ska jag inte tänka mer ikväll, utan sätta mig framför dumburken...

2013-02-24 @ 18:37:58
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: KaosJenny

Mm, jag mediterar inte men drar gärna till skogs eller sätter mig brevid älven eller badar lite... Alldeles underbart... Tiden är precis som du säger relativ och det är ett märkligt fenomen. Vid riktigt bra samtal får man ut otroligt mycket på kort tid... och när man tittar på någon man tycker om... Kram på dig

2013-02-24 @ 22:46:43
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Anna-Carin

Är väl därför man ständigt är på högvarv inombords.. sova vad är det? finns inte i min tillvaro dessvärre, ligger bara o snurrar.. men så mår man som man mår oxå.. Kram :)

2013-02-25 @ 15:41:27
URL: http://annacarinfransson.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Jenny, skogen liksom viss musik har för mig i stort samma effekt som "riktig" meditation. Doften av barr eller en liten insjö med porsdoften hängande... helt underbart! (Du kan det där med återhämtning, tror jag..) kram!
Anna-Carin, det gör mig ont att höra. Att inte få sova är ett helvete. Mitt problem är inte att jag ligger och tänker eller har ont. Jag vaknar ändå, flera ggr. om natten... tänk vad bra vi skulle kunna må !!! Kram på dig också.

2013-02-25 @ 19:05:12
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0