Film

Var nyligen och såg "The Hobbit", (rekommenderas)
Oavsett vad man tycker om just den genren, så går det inte annat
än att imponeras av tekniken. (Såg inte filmen i 3D, föredrar "vanlig",
om än med fler bildrutor...)
På bara några få år har utvecklingen vad gäller ljud och bild gått
ofattbart långt.
Tekniken får naturligtvis inte ta över, men gör den inte det väntar
hisnande upplevelser !
 
Ibland tar vi nog den mera näraliggande tekniken som lite för själv-
klar. Den SKA fungera!
Jag lägger ju då och då in små filmklipp om det är något speciellt
jag vill dela med mig av.
Önskvärt då är givetvis att mottagaren kan se på klippen utan större
problem, dvs. att bredbandshastigheten är tillräcklig !
Det är ytterst rriterande med ideliga avbrott, s.k. "buffring".
Hade själv alldeles för låg hastighet för ett par år sedan. Nu, (25Mb)
går det mycket smidigt.
 
Därför kära bloggvänner, tala gärna om ifall ni kan se på klippen
utan problem. (Kanske några ord om innehållet också..?)
 
Återkommer snarast med lite påståenden och undringar när sådana
dyker opp. Just nu går allt på "sparlåga".
Skulle inte vara helt främmande för att gå i ide...
Jag är nog inte ensam om att känna så den här tiden.
Visst saknas sol och ljus !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Libra

Javisst saknar man solen och ljuset just nu.
Man är så trött på mörker och kyla.
Vad anbelangar det här med teknikens under, så fick jag en ny tv igår. Har haft en gammal "tjock-tv" tills nu. Den här nya tv:n är så avancerad och har så mycket finesser att jag nästan är lite rädd för att närma mig den. Hahaha. Tar väl ett tag innan jag vänjer mig och slutar att vara skraj för att trycka på fel knapp m.m. =)))

2013-01-16 @ 11:08:59
URL: http://mammababsan.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

O ja. Jag är väldigt trött på kylan. Jag tycker också det är kul att kunna lägga upp filmer på YouTube mm. Däremot tröttnade jag på Sagan om Ringen-temat efter den första filmen. Tycker det bara kändes som en massa jagis i konstiga grottformationer. Hängde inte alls med, så att säga...

2013-01-17 @ 23:07:26
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: kalebass

Jo, nog ligger tekniken ibland lite före oss. Svårt hänga med. Men vi får väl "gilla läget"... Sant att det blir en massa jagande och stridande i ringenfilmerna, filmmakarna har lagt ner mycket tid och möda där. Men imponerande tycker jag nog att det är ändå...

2013-01-18 @ 16:10:47
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: pybusa

Jag älskar film. Men kör med påtagliga dvd:er. Laddar aldrig ner. Skaffade en projektor med dunderljud. 100 tum duk. Det går att få lätt begagnat i högre klassen för 30 - 40 tusen. Jag löste mörkläggningen på ett mycket okonventionellt sätt. Målade helt enkelt över fönstren med husfärg. Försökte lägga in bilder igår på lösningen, men det strulade som vanligt. Trafiken blev något intensivare utanför efter målningen. "Idiot" var en av kommentarerna jag hörde från förbipasserande gående, HAHAHA! Alltid skapar ovanliga lösningar nyfikenhet.

2014-05-22 @ 19:39:00
URL: http://pybusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0