Återkomst

Det har varit en skön sommar, även om värmen varit lite påfrestande,
under för lång tid i min smak. Lagom är bäst.
För mycket eller för lite skämmer allt.
Nu ser jag fram emot en härlig sensommar och höst. Med hög klar luft,
blå himmel och vackra färger, och skogar doftande av svamp !
 
Dessa vackra (!) vinterbleka fötter (man ska tycka om sina fötter,
det har Birgitta Andersson sagt!) har släppts fria under sommaren.
En frihet från alla krav och måsten.
Att bara drälla omkring, göra ingenting är en konst.
 
                                   **********
 
Mitt sökande efter Näcken blev som väntat resultatlöst.
Men, som jag skrivit i ett tidigare inlägg: Sökandet, så finns han
i mitt fall att finna inombords. Något som gått förlorat på vägen.
Ursprunget, det omedelbara spontana, det "mörka och farliga".
Får se om jag lyckas få till en balans mellan förnuft och känsla...
 
"Storsjöodjuret" vägrade att visa sig... kanske av samma anledning?
Fenomenet handlar troligen om vår fascination av det okända
mystiska, spännande, rent av farliga i tillvaron.
 
En fara som kan undvikas, när vi så önskar...
 
Det har hänt mycket, inte minst runt om i världen senaste tiden.
Mycket att tycka till om.
Men, först blir det ytterligare besök bland oknyttet...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristallina

Välkommen tillbaka! Skönt att du mår bra inklusive dina fötter ;)
Skulle du lyckas med konststycket att hitta balansen mellan förnuft och känsla - låt mig veta hur man gör!

2014-08-23 @ 18:55:25
URL: http://kristallina.wordpress.com
Postat av: Per-Anders

Själv tror jag att jag för det mesta har en balans mellan förnuft och känsla. Hemligheten är att de båda sitter ihop, att de liksom är två sidor av samma sak. Båda sidor måste stimuleras för att kunna verka tillsammans, annars tappar man balansen. Typ.

2014-08-23 @ 21:37:43
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Gubben

Håller med Per Anders, tror också att de sitter ihop och måste stimuleras.

2014-08-26 @ 07:10:25
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: kalebass

En balans är alltid bäst att finna.(som jag ofta skrivit om), såväl psykiskt, politiskt och i naturen... Men det är inte lätt att få till det. Hjärtat säger ett, huvudet nåt annat!
Tyvärr oförenliga egenskaper, där den ena väger över alltefter situationen. Riktigt farligt blir det när den ena tar över!
Ett sätt att hitta balansen är väl att fråga sig; är detta vad JAG vill, eller är det något som förväntas av mig...

2014-08-26 @ 14:40:40
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

"För mycket och för litet skämmer allt."

Måste säja att sommarbloggar, i allmänhet, har haft
a l l d e l e s för många fotbilder.
Varför vill man ta kort på sina fötter?
Har inte det minsta intresse av andras fötter.
Inte mina heller, för den delen, dvs om dom inte
gör ont. :)

2014-08-27 @ 23:07:27
Postat av: kalebass

Ruth. Jag tyckte att fötterna, nakna sådana, illustrerade inlägget och framförallt begreppet frihet.
Det finns mycket annat vid sidan av fötterna i bloggen. Välkommen att titta runt.
Tråkigt att du inte har en egen blogg. En utan fötter kanske...

2014-08-28 @ 20:06:28
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Kristallina

Lite omtanke och god omvårdnad av sina egna fötter gör underverk till sitt eget välbefinnande. Lite intresse skadar verkligen inte och man kan visar dem nakna också!

2014-08-29 @ 19:10:12
URL: http://kristallina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0