Det är mycket nu

Ibland är det svårt att få tiden att räcka till.
För mycket att göra och för mycket att reagera
på i samhället !
(men här är jag nu igen).
 
Man kan verkligen undra över hur tankegångarna
går bland beslutsfattarna i kommunen.
Har dom någon förankring i verkligheten eller går
dom enbart efter teoretiska uppgifter på ett papper?
Förstår dom innebörden av överetablering,
klimat och miljöpåverkan ?
Även den rent estetiska aspekten?
Förstår dom att när felaktiga beslut fattas och en
gräns har överskridits, så kan det vara omöjligt att
återställa under överskådlig framtid ?
Händer det något katastrofalt så finns det sällan
någon ansvarig. På sin höjd en myndighet, till synes
utan individer. Eller också skyller man på varann...
 
Ingen har väl kunnat undgå allt strul som drabbat
resenärer i tågtrafiken de senaste åren.
Vad kommer att hända den dag en stor
tågolycka sker? Vem är ansvarig?
 
Återkommer i ett senare inlägg om mina egna
erfarenheter av 20 års tågpendlande !
 

Kommentarer
Postat av: KaosJenny

Mm, det finns mycket som gör en galen... fick en förfrågan om att stå på kommunlista inför valet idag... jag tar den, inte för att jag har tid att sitta med men ändå, något kan man ju göra... Kram

2014-01-11 @ 15:18:19
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: kalebass

Låter bra, jag litar på dig, men det är ju det här med att ha tid...
Och du, isåfall: Stå på dig ! Kram på det.

2014-01-11 @ 15:38:46
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Micke

Har väl åkt tåg 5 ggr i mitt liv sammanlagt, inte för att jag inte gillar att åka tåg, men jag har inte behövt.
Att kunna pendla med tåg är ju en förutsättning för mycket i mångas vardag.

Vore väl på tiden om någon tog tag i detta...säger jag som inte kan något, men ändå ;)

2014-01-11 @ 17:24:03
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Vardagsmagi

Mm vi är inte särskilt utvecklade i tågsammanhang. Många länder ligger långt före oss. Är glad att jag inte behöver åka tåg särskilt ofta, för inte händer det mkt på tågfronten.

2014-01-12 @ 11:39:00
URL: http://christinasharmoni.blogspot.se/
Postat av: kalebass

Att pendla är en förutsättning för många att kunna ta sig till jobbet. (och hem igen inom rimlig tid). Välkommen till bloggen Micke !
Christina, det enda som händer på tågfronten är att det blir sämre !
Vill bara tillägga att jag gillar att åka tåg... så länge man inte måste passa tiden.

2014-01-12 @ 14:21:50
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Roland Lidén

Varför kan Du inte håll käften om saker
som du saknar tillräkneliga kunskaper om
utan i stället så bidrager du till tvivel och försening av nödvändiga insikter och åtgärder
till exempel rörande klimatfrågan som naturligtvis
inte är en fråga för sig utan som rör allt möjligt.
På anitas blogg är dina dumheter fredade, så har hon sagt och då är det så, så därför hemsöker jag dig här.
Och upptäcker, att många kloka saker säger Du också!

Roland

2014-01-12 @ 23:05:38
Postat av: kalebass

Roland. Jag uttrycker mig så tydligt som möjligt, och spetsar därför gärna till vissa åsikter och påståenden. Kunskap har jag, och erfarenhet.
Tvivel och försening? Förstår inte riktigt vad du menar. Jag har ofta tagit upp miljöfrågan och tror inte det är svårt att se var jag står!
Vad, mera exakt är det du retar dig på? Du använder grova ord, något måste ha orsakat din vrede...
Tala klarspråk, säg vad du själv tycker, innan du ber andra hålla käften !

2014-01-13 @ 16:26:09
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Roland Lidén

Antropogena klimatförändringar leder sedan många är
till oåterkalleliga katastrofer för människor, djur
och natur. Reducera, tolkade jag mycket illa.
Illa hanterade jag därför också orden. Förlåt!

Roland

2014-01-13 @ 17:29:48
Postat av: kalebass

Mäniskans inblandning har lett till många katastrofer genom historien.
Det mesta börjar i mindre skala, tex. på kommunal nivå.(INSIKT) Där, har den lilla människan viss möjlighet att påverka utvecklingen.(ÅTGÄRD)!
På global nivå hörs vi inte och där är det oftast försent. Jag skulle nog vilja säga att du inte läst inlägget korrekt, varken detta eller min kommentar hos Anita! Eller hittar man orsaken till hemsökelsen någon annanstans?

2014-01-13 @ 21:11:57
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Rozie

Ju fler vi blir i samhället, desto större blir verkningarna när katastroferna (vilka också blir fler) är framme.

2014-01-14 @ 06:29:24
URL: http://roziefilosoferar.blogspot.com/
Postat av: kalebass

Sant Rozie, och tyvärr behöver det inte vara så särskilt många människor för att det ska leda till katastrof..!

2014-01-14 @ 13:48:27
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Roland Lidén

För att en katastrof ska inträffa, kan det räcka med
Obama och en medlöpare och en dator och en drönare.
kalebass. Eftersom vi, bara delvis kan förstå varandra så kommer
jag att lämna dig i fred! OK! Roland.

2014-01-14 @ 16:15:27
Postat av: Roland Lidén

Ett tillskott till en pensionär
är jag förtjänt av!

2014-01-14 @ 21:04:25
Postat av: Roland Lidén

Om nu ärligheten segrar, så har jag vunnit tio tusen kronor på din blogg?

2014-01-14 @ 22:00:05
Postat av: kalebass

Förstår inte vad du pratar om. Men nu har du haft ditt roliga, kan det vara bra så? Du får lov att hemsöka någon annan! Godbye!

2014-01-14 @ 22:10:20
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Roland Lidén

Någon annan som törs minnas om
tiotusen kronors frågan ???

2014-01-14 @ 22:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0