Sylvia Plath

Från det globala till det som sker i det inre, inom människan...
 
" If I rest,  if I think inward,  I go mad ".
 
Hittade klippet hos Dark places.
 
Det var många år sedan jag läste Glaskupan.
Den berörde mig, men det var långt senare som jag förstod hela
innebörden, och de inblandades känslor.
Det var efter att jag själv fått uppleva det på nära håll, alldeles
för nära, och mer än en gång. Som en blixt från en molnfri himmel, 
efteråt tomhet och känslan av meningslöshet. Slöseri...
Sånt vi inte gärna pratar om...
 
Det som inte syns finns inte.
 
Människor mår dåligt, inte minst i vårt samhälle.
 
" Perhaps when we find ourselves wanting
everything, it is because we are dangerously
close to wanting nothing ".
 
Citaten av Sylvia Plath.
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo, många som mår dåligt i vårt samhälle, många mäniskor man träffar man ser det inte, man förstår det inte, man ser inte signalerna, och många som mår dåligt väljer att sätta upp en fasad.

Lite knepigt allt detta.

(Kan inte se klippet, nåt fel med min uppkoppling tror jag)

2014-03-21 @ 21:09:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: kalebass

Ja, det är väl det svåraste man kan tala om. När någon valt att ta sitt liv väcker det en massa frågor. Att se tecknen är nästan omöjligt.
Att finnas till, eller inte... man vet inte vad man skall säga. (Vilket märks i kommentarsfältet, bl.a.....). Finns till, och må gott. Kram på er!

2014-03-23 @ 19:22:50
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Kristallina

Har precis läst ut Glaskupan. Citatet är helt underbart.
Du har rätt. Det är svårt att kommentera, suck....

2014-04-09 @ 20:05:54
URL: http://kristallina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0