Vindlingar

 Angående allhelgonatider...
 
Det är en mörk årstid. Det får vi leva med, det finns mycket att glädjas åt.
Levande ljus, tända en brasa,krama om varann, ta friska skogspromenader,
sparka kring i löven, umgås, eller helt enkelt vara snäll mot sig själv...
 
 
Att hamna i "själens mörka natt", en religions/psykologisk term, som handlar om
prövningar på andlighetens stig, eller i det mer profana och svensktoppsdoftande
"vilse i livets labyrint", är tillstånd som är mer eller mindre övergående, och man
kommer oftast stärkt igenom det! (sägs det).
 
Så långt är allt bra.
Men, vad innebär det om befrielsen inte infinner sig, om tillvaron består
av rädslor som man inte hittar ut ur.
 
Hjärnan med sina vindlingar är en delvis outforskad labyrint, och människans
psyke kan ställa till med mycket oreda och lidande.
Låt oss ägna en tanke åt dessa som gått vilse i labyrintens vindlingar !
 
Dom på "andra sidan" har det nog bra...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

För ca tio år sedan, pga utmattningsdepression, hamnade jag i ett permanent paniktillstånd, sk paniksyndrom. Turligt fick jag möjlighet att få KBT- behandling, vilket var till stor hjälp för mig. Nuförtiden har jag helt och hållet tagit mig ur labyrintens vindlingar. Det känns bra.

2014-11-05 @ 22:40:23
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: kalebass

Skönt att höra Per-Anders! Du klarade dig helskinnad ur eländet. Viktigt att få kunnig hjälp, så tidigt som möjligt. Alltför många blir kvar i labyrinten.

2014-11-06 @ 15:57:52
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Micke

Sänder en tanke här...mer vanligt än folk tror.

Ha de fint.

2014-11-06 @ 19:38:28
URL: http://www.guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Kristallina

Det verkar blir fler och fler som inte hittar ut och det måste vara hemskt.
Ja, de har det säkert riktigt bra där på andra sidan. Det tror jag också.
Ha en trevlig helg!

2014-11-06 @ 22:27:50
URL: http://kristallinasfoton.wordpress.com
Postat av: Ergo sum

Oja - vindlingar att gå vilse i, labyrinter att försvinna i.. Den stora frågan är kanske om man hellre skulle vilja vara förnöjsam? Tillfreds med det som var, som gavs. Utan längtan. EN helt annan typ av liv.. Men utmattningssyndrom är verkligen ingen lek - alls..

Tusen tack för att du kommenterat inne på min blogg! Helt fantastiskt att du tog dig tid att "läsa" mig! Tack!

Ha en fin fredag!

2014-11-06 @ 23:13:12
URL: http://ergosummb.blogspot.se
Postat av: kalebass

Ja Kristallina, det blir fler och dessutom alltmer ner i åldrarna. Sorgligt. Någonstans är något fruktansvärt fel.
Tack själv Monika. cogito ergo sum; Jag TÄNKER alltså är jag, eller det lika sanna; Jag ÄR alltså tänker jag... människan är nyfiken till sin natur och utan längtan tror jag inte vi fungerar. Hur ont det än gör.
Trevlig helg, du också Micke!

2014-11-07 @ 12:22:12
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0