Åsikter

Man får tänka på vad man säger.
 
Med dolda mikrofoner kommer det allt som oftast fram vad
folk tycker egentligen.
Det är helt naturligt att det blir politiker som drabbas främst
men skulle samma sak göras bland "vanligt" folk, skulle
resultatet förmodligen bli än mer skrämmande !
(Buggning är inte ok, men det effektivaste sättet
för att få fram sanningen).
 
                ................................
 
Man måste tänka på vad man skriver.
 
Humor och satir är ibland enda försvaret inte bara mot inre
demoner, utan även mot yttre.
Den stora massan, som ju består av individer, kan drabbas
och bete sig i samma riktning. Ett slags masspsykos.
Åsikter kan svänga fullständigt, alltifrån "släpp fångarna loss",
till en önskan om dödsstaffets återinförande.
 
Satir är ett mäktigt vapen.
Men alla människor uppfattar inte satiren i ett uttalande.
Detta faktum är också anledningen till att den används,
speciellt i samhällen där yttrandefriheten inte uppskattas.
Budskapets innebörd går helt enkelt vederbörande förbi !
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Själv är jag noga med vad jag skriver på sociala medier. Jag skriver ingenting nånstans som jag inte kan stå för i alla sammanhang. Du har rätt i att satir är ett kraftfullt vapen. Ordets makt ska aldrig underskattas. Men det gäller att man tänker till innan man använder det. Då blir det mest effektivt.

2014-09-10 @ 19:17:24
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: KaosJenny

Jag brukar också bara skriva sånt som vem som helst skulle få läsa utan att jag skulle blinka. Försöker också prata så att jag ska slippa skämmas om jag synas. Det är rätt skönt. Har kollegor som funderar hårt över facebook och vilka man är vän med och så. För mig spelar det ingen roll eftersom jag lika gärna skulle kunna skrika ut mina facebookstatusar på affären :-). Kram

2014-09-11 @ 23:26:55
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Micke

Försöker väl tänka på vad jag skriver jag med på tex FB....fast det förstås...det blir väl ändå mest inlägg om vad jag haft på frukostmackan...typ. ;)

Sv: påskfyrar? Hade ni det också? Trodde det bara var nåt vi öbor hade hittat på. :)

2014-09-12 @ 09:09:43
URL: http://guldkryckan.blogspota.se
Postat av: kalebass

Micke! Såvida man inte är vegetarian och i smyg lägger en prickigkorv på mackan... och avslöjar sig på nätet!
OM vi hade påskefyrar! Åjo,(vi hade oftast störst), en tradition som tyvärr har avstannat. Jag växte upp på Hisingen, vid Ramberget.

2014-09-13 @ 11:18:45
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0