Stoppklossar

i samhället.
Generaldirektörer i all ära, som anser sig stå över regler och förordningar.
Det finns även skrivbordsgeneraler som anser sig ha rätt att dra ett streck
över kartan, utan att ta någon som helst hänsyn till hur det ser ut där ute
i vår verklighet, eller hur vi mår i vårt inre.
För att bibehålla systemet har vi paragrafryttarna som ser till att regler och
förordningar efterlevs. Till punkt och pricka, oavsett konsekvenserna...
 
Dessa betydelsefulla poster befinner sig på de flesta områden i samhället;
i skolan, sjukvården, barn o äldreomsorg, försäkringskassan, myndigheter
av alla de slag, immigrations och rättsväsende, osv. osv.
 
Alla känner dom sin makt, och utövar den, med hänvisning till just regler
och förordningar,  som vissa av dom anser sig själva ha rätt att bortse från...
För att inte tala om den arme av rövslickare, (ett ord jag inte gärna vill
använda, så jag nöjer mig med att säga dom som slickar uppåt och sparkar
nedåt), som ser till att systemet kan leva vidare...
Ända in i sovrummen, och tillbaka till sandlådan...
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Jo, men så är det. Risken med för står dos av framgångar är att bli fartblind. Men ju högre man klättrar, desto hårdare faller man. Själv försöker jag stå med fötterna på marken. Det är ganska tråkigt, men riskfritt.

2015-02-06 @ 23:04:39
URL: http://peranders.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0