Portaler och Maskhål

" And now for something completely different " :
                                   
Maskhål är ett teoretiskt fenomen, och som sådant fullt möjligt.
Ett maskhål skulle i så fall vara en genväg i "rum-tiden", likt en
tunnel som leder från en plats i universum till en annan på ett
ögonblick, alltså även tidsmässigt...
Ett maskhål skulle möjliggöra resor långt ut i universum, liksom
även resor i tiden !
 
Portaler kallas platsen där den ena ändan, öppningen av ett 
maskhål befinner sig. Förekommer ofta i science-fiction romaner.
De mest kända portalerna kan man väl säga förekommer i Narnia,
Harry Potter och Alice i Underlandet.
 
 
Människor försvinner ibland, spårlöst, för att aldrig återfinnas...
Likaså fartyg och flygplan.
Vissa, som återvänder, påstår att dom blivit bortförda av aliens.
Rapporter om ufon är för övrigt något som förekommer oftast i
kris och orostider...
 
och ett sätt att fly verkligheten, till andra dimensioner och världar.
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: pybusa

Verkligheten är mer magisk än vilken fantasi som helst.Jag utmanar hela min existens genom att språka, och tala fritt om det jag betraktar som empirisk bevisning. Idag fick jag belysningen på ytterdörren monterad och slutresultatet blev bättre än planerat. Min gård blir plogad utan att jag ber om det.Jag behöver inte visa legitimation vid krav om det. Människor gör som jag säger. jag vet vad människorna ska göra, hur och bete sig. Människor samlas för att se vad dåren ska hitta på i nästa steg. Jag har gratis ved för uppvärmnig av mitt hus. Jag vet hur världen fungerar och lever rikt utan att trampa på eller kränka någon. Jag har jävligt kul i livet men känner mig ensam som utomjording i en värld av ovanlighet där känslan av Seriositet får sig en känga av alla kufiska reaktioner. En liten passus som kommentar är att alla bossar och överheter hatar mig mer och mer. Maxlängd är sju år. Det går åt fan efter sirka tre år när ansvariga ser att jag dumförklarar utan att säga ett ord.Bara genom enkel handling så slaktar ledningen sig själva och jag blir befodrad och avgår frivilligt ut ur komedin där nepotismen är en lag och riktlinje. Spårlöshet är den verklighet där ingen beriper ett jävla smack. Jag försvinner i den majoritet som inte vill ändra på någonting. Att överleva handlar om att ge upp i en tro på ingenting. Det går att försvinna spårlöst om det är det mål som ges engagemang.

2015-01-30 @ 22:14:44
URL: http://wordpress.com
Postat av: Per-Anders

Jag köpte ett par byxor för ett tag sedan som är spårlöst borta. Ett par snygga svarta chinos. Kan helt enkelt inte förstå vart de tagit vägen. De hänger inte i min garderob och de är inte i tvättkorgen. Tänk om de tagit sin tillflykt i ett maskhål och dykt upp i en annan tid.

2015-01-30 @ 22:47:37
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: pybusa

Det har blivit ett fel i min webbadres där en bokstav är fel. Hur jag än försöker rätta till det så är det omöjligt at läsa min mail. Även vid ändring av mailkonto och och mailadress så blir jag stoppad att läsa svar.trots otaliga kontoändringarv så går min IT-värld åt helvete. Har kontaktat supernördar och IT-kunniga. Ingen klarar av att lösa att jag har blivit stoppad från all IT-verksamhetvöverhuvudtaget. På mitt arbete så skämtar ledningen att jag får den digitala verksamheten att sluta fungera. Jag blev stoppad på faceboook. Jag för bok över hur min handdator i tjänsten slutar fungera. att bara installera högtalare till datorn tog en datakunnig till att fråga. " Vad fan är det här". Min flickvän har frustrerat kastat ut mig när hennes digitala prylar slutar fungera. Jag är nu inne på att jag orkar inte räkna på avverkade digitala prylar. Digitala saker gör mig olycklig i och med att människor ser att samband med att jag får saker att sluta fungera. Själv så tror jag inte på några mysko saker men jag har ingen TV efter att min analoga gick sönder. Inte ens en digital fotoframmkallare fungerar i min närhet. Detta är mycket komiskt och i mitt tycke tragiskt. Det är illa när ledningen för ett multinationellt företag ser att när jag kommer in i verksamheten så blir det störningar i den digitala funktionen. Det går inte ens att snart skriva på denna blogg. Det tar minst en halvtimme att bara komma in på min dator. min arbetsdator på arbetet börjar ringa gång på gång trots att ingen sådan funktion existerar. jag för bok över vad jag kallar "Datorhaverier". En analog åttiotalsskivspelare som senare blivit digitalt kopplad slutade fungera och jag blev anklagad och utslängd. Jag värmer mitt boende med ved. Jag närmar mig min dator med hopp om funktion. Jag har människor som slutat umgås med mig och jag blir en paria i den digitala medeltiden. En dator jag i frustration kastade ut för massor av år sedan fungerar fortfarande. Att det har fungerat den tid jag skriver detta avgör att jag får ett hopp om någon funktion i denna vår digitala medeltid. Jag var en av de första med en digital klocka och jag hade sveriges första Sony walkman på åttiotalet. Trendsetter trodde jag att jag var. Paria blev det. Låter som en skröna gör det! Men det är sant. Jag hoppas att jag får se det globala IT-haveriet. Gamnackarna ska sköta oss som gamla. En sann gamnacke får googla för att se att vi är döda.

2015-01-30 @ 23:43:07
URL: http://wordpress.com
Postat av: kalebass

Ja, verkligheten överträffar dikten. Och när vi konfronteras med något vi inte förstår blir vi ställda. Att avvika från det "normala" att anses som "särling" är förmodligen enbart ett tecken på mänsklighet. Att känna det som om man lever i fel tid tex. är nog ganska vanligt.
Pybusa,att du stör ut det digitala? Nja... kanske är du en alien, eller helt enkelt en människa med ovanligt stark utstrålning...
PerAnders, För mig försvinner strumpor då och då. Speciellt vänster ELLER högerparet. Mest efter en tvätt i maskinen,(som förmodligen är en portal...)

2015-01-31 @ 18:49:01
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: KaosJenny

Livet är magiskt. Kram

2015-02-01 @ 01:58:16
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: Micke

Ett maskhål till och från jobbet hade passat mig ypperligt ;)

Men visst är det spännande med sådant...är en stor fan av tex StarTrek...hur verkligheten än är så är det ju spännande med tanken på sådant.

Ha en fin Söndag.

2015-02-01 @ 13:22:37
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: kalebass

Med tanke på att det förmodligen förekommer flera parallella dimensioner dessutom, så skulle ett maskhåls sträcka kanske bara vara en tanke bort...

2015-02-01 @ 17:34:13
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Hanna

Intressant det där med aliens och maskhål. Finns ju många teorier om aliens på jorden. Pyramider som människorna på den tiden inte borde haft möjlighet att bygga osv. Sant eller inte. Hm. Men intressant att spekulera kring och antagligen svårt att få reda på den exakta sanningen kring!

2015-02-02 @ 23:31:51
URL: http://pussythoughts.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0