Paintings


Kommentarer
Postat av: Emilia

tack så hemskt mycket för dina fina ord!

Intressant och speciell blog du har. När jag tittade på dina målningar och lyssnade på din musik - så tänkte jag: meditation, mardrömmar och drömmar. Trevlig läsning också! Fick mig att fundera vidare.



"Det finns två sidor av människan ; hon är altruistisk, osjälvisk, hyser kärlek till medmänniskan, andra varelser och naturen. Å andra sidan är kärleken egoistisk, hänsynslös och grundad på maktbegär."



"I begynnelsen var ljudet"; ljud och musik är verkligen ett coolt fenomen, eftersom att det är abstrakt så når det in. Jag studerar på musikhögskolan i Malmö, på rytmikpedagog-utbildning. Vi tolkar musik med rörelse - det är en väldigt intressant metod för att lära musik :)



Vad sysslar du med? Försörjer du dig som konstnär?



Tack igen för fina ord!

2011-12-02 @ 18:28:41
URL: http://artemilia.se
Postat av: kalebass

Tack själv!

Nej, jag lyckades aldrig återuppta måleriet. Det var som om en dörr stängts, och låsts.

Anledningen och vad som hände sedan har jag lite kortfattat beskrivet i inlägget "surrealism".

Jag blev helt enkelt tvungen att jobba "vid sidan av". Nu står det mellan komponerandet och figurerna!

Inga fritidsproblem alltså...

2011-12-03 @ 14:01:57
URL: http://kalebass.blogg.se/
Postat av: peter

Ja, de var ju fantastiskt fina-och bra! Väldigt proffsigt. Förstår om du fått sålt !

2012-01-31 @ 18:37:16
URL: http://peterdoland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0