Varför Kalebass ?

Jo,

Kalebass; lagenaria siceraria vulgaris, är en frukt, som torkad kan användas
till lite av varje; klangbotten till musikinstrument, skålar, vaser, temuggar, lampor,
fågelholkar, leksaker m.m.
Dess yttre kan associeras till, mycket...
Det inre,...( jag återkommer till dessa båda begrepp ! )
Kalebass, eller cabaca, calabaza, cuia, porongo m.m. Kärt barn har många namn;
så även jag, men kalebass har jag bara blivit kallad EN gång, och det var länge
sedan, ungefär när bilden togs, Minns inte själv så mycket av detta, 
jag var bara 6 månader...

Det har gått ett antal år, jag är nu en betydligt äldre man.
Mycket har hänt, men uttrycket i bilden säger mig att jag till viss del fortfarande 
befinner mig i " kalebassåldern ". Däri ligger alltså förklaringen till bloggnamnet !
Lika oerfaren och undrande, om än inte blåögd, kastar jag mig ut i ett
främmande medium...

Kommentarer
Postat av: Vargkvinnan

Välkommen till bloggens mystiska värld ;)



solsken och värme

2011-09-21 @ 17:43:54
URL: http://www.vargkvinnan.blogspot.com
Postat av: Anonym

va gulligt!

2011-09-30 @ 19:50:47
Postat av: Lena

Hej Kalebass,

Jag hittade till dig via din kommentar på min blogg. Och jag hajade till av namnet "Kalebass" eftersom min bror i många år har kallat mig just för: Kalebass! Vilken tillfällighet! Eller - kanske synkronitet...? ;)

/Lena alias Kalebass :)

2011-10-07 @ 18:27:47
URL: http://www.livsuppgift.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0