Au revoir

Eftersom jag närmar mig den övre gränsen på
tidskalan i profilen OM, (till vänster)....*
 
En bild, lite mera i tiden..
 
(... och, inte minst för att inläggen alltmer känns som
upprepningar, inte så konstigt kanske, med hundratals
inlägg efter drygt fem års bloggande!
Det har handlat om allt mellan himmel och jord, ofta
tillspetsade just för att få en reaktion och respons på
mina funderingar och påståenden.
Möjligen med motsatt effekt,kanske har mina satiriska
inslag och vinklingar inte alltid uppfattats,(uppskattats).
Lägg därtill alltför många andra intressen och aktiviteter
som pockar på uppmärksamhet...)
 
*... så känner jag att det är dags att dra mig tillbaka...
 
för att bli en emeritus...
kanske för att senare återuppstå, i ny skepnad.
 
Många ursprungliga bloggvänner har avslutat sitt
bloggande, och den återstående trogna kommenterande
skaran krymper så sakteliga. Paradoxalt nog samtidigt
som antalet besökare ökat !
Tyvärr utan att ge sig tillkänna...
 
Jag kommer naturligtvis inte att kunna avhålla mig från
att titta in på bloggen då och då. (Tills jag släcker ner
den helt), Vanans makt är stor.
 
Men nu säger jag tack och adjö från kalebassen.
 
Puss o kram, ingen nämnd och ingen glömd!
 
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Nej! Beklagar det verkligen. Gillar verkligen dina halvflummiga men ändå klarsynta analyser av samtiden. Visst, jag vet hur det känns att ha en massa andra saker i livet som pockar på, men att ge upp bloggandet helt och hållet tänker jag inte göra. Hoppas inte du gör det heller.

2016-06-10 @ 20:46:16
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Gubben

Kom tillbaka när du känner att lusten återkommit.

2016-06-13 @ 06:15:15
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: Anonym

Det blir väl så...är ju själv inte den mest aktiva i bloggsfären numera men ibland så.

Ha de bäst nu då och välkommen åter när du känner för det.

2016-06-15 @ 19:14:56
Postat av: Micke

Ja..ovan var jag då :)

2016-06-15 @ 19:15:22
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: kalebass

Tack ska ni ha!
Det händer saker och ting både när och fjärran. Gudarna ska veta att det inte saknas stoff att skriva om... men, jag säger ungefär som psykiatern i Pang i bygget; Jag har dragit mig tillbaka, jag är ledig!

2016-06-16 @ 18:29:23
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Mallamani

Ha en trevlig sommar, blogg-vän!

2016-06-18 @ 15:05:55
Postat av: Kersti

Ja var sak har sin tid. Trevlig sommar.

2016-06-18 @ 15:13:45
URL: http://plommenad.se
Postat av: KaosJenny

Men åh, det är ju tråkigt att du slutar, du har ju varit en riktigt trevlig bekantskap med mycket klokheter. Min blogg har varit eftersatt men samtidigt så kan man ju blogga så lite eller mycket man vill. Om du återkommer så hoppas jag att du vinkar så hänger jag på igen. Sköt om dig, tack för att du finns och ha en fin sommar. Kram

2016-07-06 @ 22:10:29
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0