Interaktion

= samspel och kommunikation mellan människor, (och djur).
 
Hundmänniska, det är jag. Uppväxt med hund. Tycker om hundar.
Trots att jag blivit biten, två gånger.
En gång i barndommen, då en ilsken pudel jagade mig och, på klassiskt
vis, bet mig därbak !
Senare i livet, när jag ville låta en bunden(!) basset lukta på min hand,
(mitt sätt att visa fredliga avsikter). Jag såg i hundens ögon att den inte
gillade situationen, drog åt mig handen och backade snabbt.
Inte tillräckligt snabbt, blev biten i knät...
Men, man vet oftast var man har en hund. Med lite sunt förnuft...
 
Med katter är det lite annorlunda. Dom sätter gärna tänderna eller klorna
i armen, utan att ha blivit provocerade till det.
Jag har dock med åren kommit underfund med att jag faktiskt snarast
är en kattmänniska.
Inte för att jag föredrar katter, utan för att jag beter mig som en katt.
Åtminstone när det handlar om att "slicka mina sår". Jag gömmer mig
inte under en buske direkt, men jag drar mig tillbaka för mig själv, som
en katt, och läker mina sår i ensamhet och tystnad.
Har vid två tillfällen i bloggen, redan i år, brutit mot denna regel.
Se det som undantagen som bekräftar regeln..!
 
En annan allmän regel säger "Tala är silver, tiga är guld".
Inte alltid. Säger jag.
 
Många anser att det här med religion är historia, något som ligger långt
bakom oss och inget att orda om.
Då tror jag att man lurar sig själv. Dåtiden är redan här. Få vågar säga
vad man tycker och tänker. Det finns, som alltid, undantag, men större
delen av den stora grå massan följer aningslöst med i fåran...
 
Det är tystnaden som banat väg för de värsta katastroferna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kersti

Ja tystnaden är det vi ska frukta mest. Vem vet vad som döljer sig i den.

2016-03-11 @ 19:31:04
URL: http://plommenad.se
Postat av: Per-Anders

Själv föredrar jag katter framför hundar. En katts förtroende måste man vinna. En hund viftar på svansen oavsett vilken situation den befinner sig i.

2016-03-11 @ 21:18:12
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Micke

Katter är ju min grej...fyra här som kompletterar varandra 100%.
Jo...jag är nog som en katt....fast jag sätter inte klorna i folk ;)

Ha de fint nu.

2016-03-12 @ 17:37:23
URL: http://guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Gubben

Här är det katter som gäller och visst tror jag att tystnaden är ett mycket större och bättre vapen än att skrika på barrikaderna.

2016-03-12 @ 22:48:43
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: KaosJenny

Katt eller hund, stora skillnader så det beror ju på. Hundar är mer tillgivna och flockintresserade men behöver mer passning, katter sköter sig själva och kommer och går lite mer som de vill. För oss är varken eller aktuellt då Lillasyster är allergisk. Tystnad skrämmer mig också, framförallt i dagens politiska läge... Kram

2016-03-14 @ 12:59:29
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.com
Postat av: kalebass

Jo nog är det så, att tysta ner åsikter och opinion är ett effektivt vapen. Men det brukar inte hålla särskilt länge.
Jag vill inte starta en debatt om hundar o katters för o nackdelar. Debatter leder sällan någonstans. Ibland väljer jag själv att helt enkelt ignorera och gå vidare...

2016-03-15 @ 19:14:18
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0