Tendens

Kan vi lita på undersökningar och studier?

Påkostade och tidskrävande undersökningar som ofta kommer fram till
resultat som vi vanliga människor redan vet ! Att de dessutom kan leda
fram till motstridiga slutsatser gör inte saken lättare.
Vem och vad kan man lita på?
De va då de... har det blivit bättre?
 
Skulle det visa sig att många studier faktiskt är finansierade av företag,
kan nog var och en räkna ut hur vinklad en sådan undersökning kan bli...
att det handlar om profit, inget annat.
 
Det har ofta sagts att den mentala hälsan bland de unga är dålig, medan
de äldre däremot skulle må ganska bra.
Nyare undersökningar säger annat. Äldre mår inte alls bra. För att inte tala
om medelålders män.
 
Vid närmare granskning ser man att människor mår dåligt oavsett ålder,
i hela samhället.
 
Vad gäller dagens politiska läge, (som inte behövde alltför långa studier
och analyser för att förutse), hänvisar jag tillsvidare till tidigare inlägg,
under rubriken politik, exempelvis "Svek".
 
Det är nog som med skrivbordsgeneralerna.
En blick från gräsrotsnivå ut i verkligheten skulle inte skada !
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tror verkligen att det ligger någonting i det. Företag som har betalt för forskning har också ofta betalt för att få ett visst resultat och då blir det vinklade frågeställningar som ställs för att få fram rätt resultat.

Kram

2014-12-05 @ 20:28:28
URL: http://pussythoughts.wordpress.com
Postat av: Kristallina

Nej, vi kan inte lita på analyser, undersökningar och studier. Mest irriterad blir jag när jag inte ens vet vilka frågor dem ställde.
Kram och ha en trevlig helg, trots det politiska läge ;)

2014-12-05 @ 23:03:07
URL: http://kristallina.wordpress.com
Postat av: Micke

Har lagt ner att lyssna på alla nya forskningsrön...sist jag lyssnade på nåt sådant så kom de på långt efteråt att det var fel.
Minns inte riktigt vad det var för något just nu..men jag minns att jag beslöt att inte lyssna på sådana grejer längre.

Ta detta med ekologiskt..plötsligt var det ju inte så bra längre enligt några forskare..jaja..jag köper inte ekologiskt iallafall...men ändå.

Ha de bäst.

2014-12-07 @ 18:35:14
URL: http://www.guldkryckan.blogspot.se
Postat av: Per-Anders

Själv mår jag ganska bra. Än så länge. Men jag har mått dåligt tidigare. Och vem vet, snart kanske jag mår dåligt igen.

2014-12-08 @ 16:59:06
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: kalebass

Hanna och Kristallina, kram på er!
Micke, det här med ekologiskt är i grunden ett naturligare sätt att leva. De forskare som säger annat skulle det vara intressant att få veta mer om.
Ja, Per-Anders, det går upp och ner här i livet. Men jag tycker mig förstå att du har förmågan att kunna ta tillvara livets glädjeämnen! och humorn är väl det viktigaste!

2014-12-08 @ 18:59:42
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: zelda

Har absolut inget att komma med här men måste bara säga att Hoola Bandoola Band och den där låten är så sjukt bra. Afzeliuskärlek forever! ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0