Låt gå

En tanke slog mig när jag såg årskrönikorna på TV.
Som exempel på positiva händelser, i motvikt till allt elände
som hände under året, hamnade Zlatans frisparksmål högt
upp på listan. Visst, det var ett otroligt snyggt mål, men jag
tycker nog att proportionerna haltar något...
 
Klicka gärna om du vill höra folkets jubel.
 
Det brukar sägas att "hälsan tiger still"; att man inget märker
förrän det onda inträffar. Kanske är det så. Folk mår bra.
Det onda får man ta itu med den dagen det kommer...
... när det sätter sig i knät, eller flåsar en i nacken...
 
Det nya året började med en rivstart.
För många till det sämre.
Förändringar, som en ohejdbar naturkraft sveper det runt, men,
det är en människa bakom vartenda beslut !
 
 

Kommentarer
Postat av: Vardagsmagi

Då är det trevligt att läsa Good News Magazine och se att det faktiskt sker goda saker i världen också. :)

2016-01-27 @ 14:23:53
URL: http://christinasharmoni.blogspot.se/
Postat av: Kersti

I min verksamhet låg ett förslag till beslut som faktiskt drogs tillbaka efter protester från både medarbetare och föräldrar. Kanske någon politiker också hade åsikter. Jag blev glad av flera orsaker. Främst för att det gynnar de mycket utsatta barnen jag jobbar med men också för att ledningen lyssnade och vågade ändra sig. Det finns visst hopp trots allt. Och du nu har vårfåglarna börjat sjunga. Kram

2016-01-28 @ 20:16:59
URL: http://plommenad.se
Postat av: kalebass

Jodå, det finns goda saker i världen Christina.
Men det finns en hel del att säga om proportionerna.
Tack Kersti, ibland går det faktiskt att påverka, men det förutsätter, som sagt, att man bryr sig.
Vårfåglarna. Härliga tanke! Stor kram tillbaka.

2016-01-29 @ 19:23:46
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0