In i garderoben

Det är något jag vill bekänna...
 
Så här på "ålderns höst" har jag upptäckt att jag under
åtminstone halva livet varit något innerst inne, som jag
inte ens visste vad det var...
Det har utan min vetskap påverkat mig på flera områden.
Alltifrån fascinationen för de ståtliga medeltida katedralerna,
doften i gamla byggnader, kuriosa, udda föremål, till mina
egna skapelser i lera, måleri och ljudkompositioner, där
jag för övrigt envist försökt hålla min utrustning analog,
och undvikit det digitala...
Jag ser inte ut som en, men äktheten sitter ju inte på ytan.
Vadå ?
Jo, det har gradvis gått upp för mig att jag är en gothare !
Ja ni läste rätt, mina kära "gamla" bloggvänner.
I själ och hjärta. En klockren gothare...
Goth är en subkultur, med betoning på det estetiska, det
unika. Vilket inte hindrar att sammanhållningen är ganska
så framträdande. Ingen betoning på könet, men heller inga
försök att dölja skillnaden..!
Mycket som varit har kommit i ett annat ljus... eller mörker,
nåja, det ska inte tas så allvarligt. ( även om allvaret är en
framträdande egenskap hos en gothare..)
En befrielse, eller identitet rikare !
 
Jag kommer inte ut ur, utan in i...
 
eller, man behöver aldrig bli för gammal för att va ung...?!
 
eller, man lär nog aldrig känna sig själv, innerst inne...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Martina

I så fall rekommenderar jag ett besök i "Gotham City", dvs New York. De nygotiska katedralerna där ger verkligen en äkta goth-känsla. Jag läser just nu också Joyce Carol Oates senaste roman, som liknar en gammal skräckgotisk roman.

2013-11-04 @ 21:18:03
URL: http://minervablogg.wordpress.com
Postat av: Britta

Det är aldrig försent att lära känna sig själv:) kanske är det ett livslångt arbete, man upptäcker då och då nya saker hos sig själv i takt med att man själv går vidare i livet. Det är ändå skönt att man fortfarande vill och kan förändras. Ha det så fint!

2013-11-04 @ 22:51:10
URL: http://brittasbetraktelser.wordpress.com/
Postat av: KaosJenny

Det är häftigt att förstå nya sidor hos sig själv hela tiden. Och gothare är väl rätt sympatiska... Kram

2013-11-04 @ 22:56:35
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.se
Postat av: kalebass

Tack Martina,för besöket. New York får nog vänta är jag rädd, men boken ska jag kolla upp snarast. Välkommen tillbaka!
Ja Britta, vi har mera i oss än vi anar. Det viktigaste är nog att inte förlora nyfikenheten och barnasinnet.
Jenny, dom kan nog se lite farliga ut, men under ytan klappar varma hjärtan. Kram på er!

2013-11-05 @ 18:04:16
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: anita

Kan vi förvänta oss bilder på när du piercar dig för att manifestera ditt "medlemskap". :-)

2013-11-06 @ 12:38:24
Postat av: kalebass

Nähä, det kan vi inte Anita :-). Att överhuvudtaget vara medlem i något är mig fjärran. Har faktiskt aldrig hänt. Men, min "läggning" åt det hållet visar sig på flera andra sätt, som sagt.

2013-11-06 @ 14:15:14
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: anita

Men visst märkte du att jag skrev citationstecken runt "medlemskap"? Då är vi "samma sort" - ja, inte det gothiska, utan det där att ha svårt för att underordna sig ett kollektivt regelsystem.

2013-11-06 @ 21:49:51
Postat av: kalebass

Javisst förstod jag det, och att vi är av samma sort har jag tyckt mig förstå ett bra tag nu...
Kram !

2013-11-07 @ 19:03:03
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0