Telekinesi

 
 
Hur skulle du ha reagerat. Ärligt talat ?
 
Telekinesi : Att förflytta föremål med tankens kraft.
 
Större delen av universum består av sådant som inte är så lätt att förklara,
som tex. mörk materia och energi.
Själva använder vi en mycket liten del av vår hjärna, (betydligt lättare att
konstatera, men vad sysslar resten med ?) Det kommer kanske att visa sig
att mycket av det vi kallar övernaturligt i själva verket är helt naturligt, men
att våra "normala" sinnen oftast inte räcker till.
Det finns mycket mellan himmel och jord.
Inte minst med tanke på teorierna om alla dimensioner som omger oss !
(en teori som jag är en anhängare av...)
 
Mycket går att förklara, de flesta av de påstådda övernaturliga händelserna
är bevisligen ren bluff. Ofta önsketänkande och verklighetsflykt.
 
Men, eftersom jag själv upplevt några oförklarliga händelser, som jag inte
kan avfärda som enbart hjärnspöken, så ber jag att få återkomma i ämnet...
 
Klippet hittade jag hos Lingonhjärta.
Oavsett vad man anser, visst är det skickligt gjort !
 
 

Kommentarer
Postat av: Kersti

Verkligen snyggt gjort. Jag tror att det finns så mycket mer än vi vet och förstår och att man inte ska vara så snabb med att avfärda det man inte begriper.. Men visst mycket som är bluff och skickligt gjort dessutom det ser vi ju på det här filmklippet. Vi har en gammal klocka som hänger i trappan. Vi har inte dragit upp den eftersom den slår så högt. Vid två tillfällen har den helt plötsligt gått igång och dessutom visat rätt tid bägge gångerna. Vi har hittills inte lyckats förklara hur det gick till.

2013-10-31 @ 14:30:17
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: kalebass

Att en, oftast gammal, klocka plötsligt kan börja gå händer tydligen ibland. Men att den visar rätt tid är ju mycket märkligt !

2013-11-01 @ 13:47:52
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: anita

Jag vet inte hur jag skulle ha reagerat. Ärligt talat. :-)

Jag är rätt övertygad om att vi begränsar oss i förhållande till den förmåga vi föds med att uppleva olika dimensioner. Lite sorgligt, men å andra sidan tror jag inte vi ska rota alltför mycket i det ockulta. Allt har sin tid . . .

2013-11-01 @ 17:56:21
Postat av: Blåst af Kuling

Videon är häftig.
Jag håller med dig i det du skriver, för jag har upplevt mycket ända sen jag var liten, men jag antar att du vet det redan. Dvs om du har läst min andliga blogg: "Resan Mot Gryningsljuset".

Vi ses igen när jag orkar blogga. Just nu går jag in hos mina bloggvänner som kommenterat hos mig. Men att skriva inlägg får vänta ett tag. Men jag stannar här på WP i alla fall..
Kram ♥ / Rozie

2013-11-01 @ 19:54:31
URL: http://bortamedvinden.wordpress.com/
Postat av: KaosJenny

Mm, det finns mycket som man inte kan förklara och som det kanske inte är tänkt att vi ska fundera och förklara heller... Kram

2013-11-03 @ 09:10:12
URL: http://fantastisktkaos.blogspot.nu
Postat av: kalebass

Nej, jag tror inte att det ens går att forcera fram. Det kommer när det kommer... Som med meditation, väntar man sig nåt speciellt så händer inget. Men jag tror samtidigt att vi är begränsade i våra sinnen. Det utbredda intresset bland folk tyder nog på en känsla av att det saknas något i tillvaron. Kram på er, så här i halloweentider...

2013-11-03 @ 17:02:05
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Lingonhjärta

Åh jag älskar det här. Så fantastiskt snyggt gjort. Sen gillar jag inte att få saker och ting förklarade jämt utan att låta fantasin få flöda fritt. Vad roligt att du också lade upp videon på din blogg :D

2013-11-06 @ 18:13:47
URL: http://lingonhjarta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0