Status

( Analogi )
 
Gapa...
 
Liksom tungspetsen letar sig in i tandens ev. hål, hur obetydligt det än må vara,
och hur gärna man än försöker undvika det, så är tungspetsen där...
 
Likadant är det med politiken.
Praktiskt taget omöjligt att inte reagera på allt som händer.
Förfallet kommer smygande, för att sedan eskalera, tills hela munhålan, förlåt
samhället är angripet...
Det är krig och politik som har fördärvat vår jord, skrev Evert Taube.
Men vilket kom först, jo, politiken.
( Jag lämnar religionen utanför den här gången, det handlar ju om Sverige. Nutid.)
 
Politik ÄR viktigt. Den påverkar oss dagligen.
Den bestämmer hur det skall bli i framtiden.
Gör inte vi något, så gör någon annan det...
Hur tråkig den än tycks vara kan den inte lämnas därhän." Hälsan tiger still", men
sköter vi inte om den, inte minst på lång sikt, så är rötan där.
Vill det sig riktigt illa, så kan vi rent av hamna tillbaka på Harald Blåtands tid !
Så som en välskött mun påverkar hela vår organism, så har politiken betydelse
för hela samhällskroppen...
 
Var god skölj...
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Precis! Ett välskött politiskt system är vad vi behöver.

2015-02-09 @ 20:13:29
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Andra året i Hjo

Jo, viktigt med politik. Blir lätt provocerad av det ena blocket, det som inte jag tillhör. Märkligt. Måste nog säga att det var skönt att vi slapp nyval.
Och religionen ska vi alltså inte tala om. Gott.

2015-02-10 @ 20:41:45
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/
Postat av: py.busa

Läs mitt sista blogginlägg på min sida. Jag vet att det är en kortfattad förklaring med obehaglig vetskap. Jag är inte negativ, bara vetenskapligt korrekt sanningsenlig. Det är en liten del tänkande människor som hoppet står till. Det kan ju vara så att vår generation får vara med om en totalt unik upplevelse. Vi får se en ny totalt förödande konsekvens av de senaste några hundra år av teknisk utveckling. Vi var inte klokare tidigare men befolkningsökningen på en begränsad yta skapar en negativ kurva för det jag kallar 95-5 regeln. Det är bara ca 5% som har förmåga att kreativt tänka längre än sig själva. Det är väl självklart att vi får in styrande som sätter sin personliga girighet som främsta mål. Och att det får fortsätta verkar bevisa att de som ser helhetsharmoni som en självklarhet är i minoritet. Jag ser en bild där våra politiker i trådar styrs av en stor ful girighetsklump som bara lever av att upprätthålla sin egen förödande stora, men begränsade klump. Partipolitik får mig att fnissa hånfullt. Det enda är att ge girigbukarna ett så stort helvete som det går med de resurser som går att uppbringa utan att skada sin familj och närstående. Småpåvarna är de enda vi på arbetarnivå kan komma åt. Jag har kommit på en metod där jag använder deras egna regelverk mot dom själva. Få småpåvar läser det skrivna regelverket och de hittar på "Hittepåsjälv"regler. Småpåvarna förklarar att det inte går att följa reglerna. Då är det deras skyldighet att upplysa medelpåven ovanför dom att det inte fungerar. Att småpåvarna måste hitta på "Själv" beror på att storpåven sätter sig inte in i hur storpåvens beslut påverkar kedjan neråt. Och det hela beror på att vi låtit dumhetspandemin få verka fritt. Jag drog detta till sin spets och samlade ledningen och förklarade detta och avslutade med att förklara verksamheten som "Monkybissnis". Jag är nu sjukskriven.

2015-02-11 @ 15:57:29
Postat av: kalebass

Per-Anders, tandhälsan blir all sämre här i landet :-)
Det är allt fler som inte har råd...
Ja Hjo, ett nyval hade nog inte gjort saken bättre tyvärr. Religionen återkommer jag nog dessvärre till.
Pybusa, vi vet så mycket mer nu än generationerna långt före oss gjorde. Ändå ser det ut som det gör.
Människor bryr sig inte, främst, tror jag av feghet. Obs. din url. medföljer inte kommentaren!
Alltså bloggadressen...

2015-02-11 @ 19:42:17
URL: http://www.kalebass.blogg.se
Postat av: Kristallina

Juste, människor bryr sig inte. De kan inte se helheten och de kan inte se konsekvenser. Huvudsaken är att man kan köpa sig nästa nya version av "vad-det-nu-är".
Det blir värre och värre tycker jag.
Läste alla dina sista inlägg. Håller visst alltid med dig :)
Apropå tandhälsa. Har varit hos tandläkaren igår. Man tror knappt sina öron när man får reda på vad det kostar. Helt sanslöst.
Hade vi inte en politiker som talade om att det aldrig får gå så långt att man kan se den ekonomiska statusen på tänderna?
Ha det bäst, kram!

2015-02-11 @ 22:43:23
URL: http://kristallina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0