Dr. Albyl

Jag vet inte om det är en skröna.
 
                                                 
 
Under min uppväxt hörde jag då och då talas om en viss Dr. Albyl.
Det var öknamnet på en provinsialläkare som ordinerade ett piller,
oavsett vilka krämpor folk kom och sökte för...
         
                                               
 
Kanske var det en ovanligt klok läkare, som förstod att det ibland
låg andra orsaker bakom besvären, så att några uppmuntrande ord
och en albyl var allt som behövdes... (inom parantes kan sägas att
s.k. sockerpiller bevisligen KAN ha effekt på vissa krämpor).
 
Kanske låg det en mera krass orsak bakom det hela.
Kanske var det en ovanligt smart läkare, som räknade med att
patienterna skulle återkomma eftersom orsakerna till det onda
fanns kvar... och därmed genererade mer kosing i slutändan...
 
                                                
 
Oavsett sanningshalten och omfattningen i detta, så handlade det
om att angripa symptomen.
De bakomliggande orsakerna fick ligga kvar utan åtgärd.
 
Frågan är om det är särskilt klokt eller ens smart att göra så.
Om inget görs åt orsakerna bakom besvären, så innebär detta
naturligtvis att dessa ligger kvar, blir permanenta, eller leder till
något mycket värre...
 
Eftersom det här inlägget egentligen inte alls handlar om piller,utan
om den omfattande oförmågan, eller bristande viljan att ta tag i
orsakerna till eländet runt om i världen ...
... så det bör sägas att det inte heller går så bra med Alvedon,
Ipren, Magnesyl eller Bamyl !
 
 

Kommentarer
Postat av: Antidrom

Hej på dig. Det var ett tag sedan =)
Om du vill få inbjudan till min nya blogg så får du gärna skicka ett mejl till mig, så kan jag lägga till din e-postadress!

2015-09-24 @ 14:38:24
Postat av: Per-Anders

Däremot är Cipralex en medicin som funkar. Jag har ätit den i drygt tio år.

2015-09-28 @ 22:49:27
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: kalebass

Ja du Per-Anders, önskar det fanns ett piller som hjälpte mot all ondska i världen...

2015-09-29 @ 19:55:02
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0