Kalebass

Någon har önskat veta mer om vem som ligger bakom kalebass.
Själv tycker jag nog att jag är mindre anonym än många andra,
som ståtar med både namn och bilder...
Min åsikt om företeelser i samhället säger väl en hel del om vad
jag är för människa. Andra sidor framkommer förhoppningsvis i
andra inlägg. Men, å andra sidan, hur väl känner vi våra bekanta?
Det kan nog tyckas att det förekommer lite pekpinnar här och var.
Säkert retar det en del, men det är mitt sätt att få en reaktion...
Borde kanske tänka om i det fallet...
Men visst borde vissa påstående få en respons..?
Jag är nog ganska envis.
Jag kvarhåller mig gärna vid vissa frågor, som jag tycker
är viktiga, men lägger egentligen kanske så lite som 2% av
min tid och mina tankar åt dessa frågor..............................
 
Många krig i historien har utkämpats i Guds namn.
De grymheter som då begicks kan mer än väl jämföras med de
illdåd som i vår tid begåtts genom nazismen och i kommunismens
namn. 1:a och 2:a världskriget och Vietnamkriget hade inte mycket
med religion att göra. Men det skall i ärlighetens namn sägas att
många gånger har Guds namn missbrukats när en annan Gud legat
bakom; Mammon !
De allra senaste åren har dock religionen börjat visa sitt fula tryne.
(Därav mitt ökande intresse för detta viktiga ämne!)
 
........ Resten av min tid, när jag inte sover min oroliga sömn,
går till mina intressen för skog o mark. Är mer eller mindre
uppfödd med sällskapsdjur. Matlagning (några inlägg om detta
blir det däremot inte!:-). Läser en hel del, lyssnar på musik.
Skapar i lera och ljud, tidigare måleri.
Samlar gärna örter där ute i det gröna, till diverde drycker...
Besöker gärna loppmarknader och gamla slott och herresäten,
isuper dess doft och känner historiens vingslag.
 
Och en aldrig sinande nyfikenhet och vetgirighet om tillvaron.
 
 

Kommentarer
Postat av: Per-Anders

Religion funderar jag inte så mycket på. Konstaterar att människor tror på på det ena och det andra, allt från SD till hockeylag. Med rätt marknadsföring kan man få oss att köpa vilken konserverad gröt som helst.

2016-02-28 @ 19:08:03
URL: http://peranders.blogg.se
Postat av: Kersti

Tack för den presentationen. Religionen kan man verkligen fundera över. Så mycket ont men även en del gott, gör den. Mammon är den värsta av dem alla. Hur mycket ont följer inte i mammons spår.
Skog, mark,ligger mig varmt om hjärtat även om jag är lite mer urban än jag vill kännas vid. Mat är stort i detta hem. En kock i familjen och två, eller egentligen tre vegetarianer är det en ständig utmaning som jag, till min stora förvåning, faktiskt gillar. Ja man upphör aldrig att förvåna sig och tur är väl det.
Kram och trevlig måndag.

2016-02-28 @ 19:45:22
URL: http://plommenad.se
Postat av: Gubben

Visst står religionen för mycket skit här i världen, fast samtidigt har det gjort lite goda saker också. Människan har alltid tillbett något så det är nog bara att finna sig i detta.
Må gud var med dig :-))!!

2016-02-29 @ 20:47:09
URL: http://mhats.blogg.se
Postat av: kalebass

Jodå, folk får tillbe vad dom vill. En sten, tex. Så länge dom inte slår den i huvudet på nån annan!

2016-03-01 @ 10:20:20
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0