JAG punkt NU

eller, ett brev betyder så mycket...

Jag har fått en del frågor om mig själv och bloggen.
Tänkte försöka räta ut lite frågetecken.
Vill gärna vara anonym även i fortsättningen !
Tycker om att skriva, men vet inte varför jag bloggar egentligen,
det är väl det här med att man vill dels ha bekräftelse och att dela
med sig av tankar och funderingar.

Jag är en man. Åldern pendlar mellan 17 och 70...
Bor i västsverige, har separerat sedan ett antal år, har en underbar
dotter som är mitt uppe i sin dansutbildning.

Är uppväxt med husdjur; hundar mest, men även fiskar, fåglar, möss
marsvin, paddor, råttor, vandrande pinnar...
Men däremot ingen katt! Inte förrän i vuxen ålder.


Läser en hel del. Har alltid minst en bok på sängbordet. Senaste att
nämna är Ann Heberleins böcker, (rekommenderas!) samt John Ajvide
Lindqvist, (sveriges svar på Steven King).
Vad gäller musik som jag köper, till skillnad från musik jag enbart gillar,
så blir det favoriterna Tangerine Dreams, Philip Glass och Lisa Gerrard,
samt Barockmusik, som jag får vingar av... luftigt, härligt !

Ja, det är mina målningar. Jag har målat dom!
Det är mina kompositioner; jag som spelar, och filmar.
Likadant med lerfigurerna; egenhändigt tillverkade !

Lyssnar på nyheterna och retar ihjäl mig på folk som inte tycks förstå
sambandet med vad som sker i samhället och politikens roll i detta!
Politiskt står jag till vänster men jag är inte aktiv på något sätt.
Jag tror på balans såväl i politiken som i naturen.
Vad gäller frågan om monarkin, så vet jag faktiskt inte! Tycker nog att
det är ganska harmlöst, såsom det är nu. Skulle karusellen runt en
president vara så mycket bättre, eller billigare? Knappast. Jag passar!

Bekräftelse, ja en kommentar betyder så mycket.
Vad som helst. Varsågod !


.

Kommentarer
Postat av: Doris - Allgrip

På det där med bloggandet känner jag igen mig mycket. Dels bekräftelsebehovet men också att jag tycker om att skriva så satans mycket. Dock föredrar jag att skriva kortare, arga samhällsinlägg framför seglivade berättelser i Word, därav bloggstarten.



Bara för att nämna vad jag själv tycker om monarkin (av någon anledning kändes det passande) så skulle ett presidentval visserligen inte bli billigare - om man nu bestämmer sig för att ha president, går ju att ordna på annat sätt också som i Tyskland t.ex. För mig handlar det dock också om VAD pengarna går till. Jag skulle hellre skatta till en politisk kampanj än för att kungahuset ska ha råd med sina hundra slott runt om i Sverige. Men klart, det skulle i alla fall inte bli så mycket billigare - där kan vi nog hålla med varandra. Jag är nog republikan ändå. Men det är ingen hjärtefråga för mig, känner att det finns annat att fokusera på som jag upplever viktigare.



Jag önskar för övrigt att jag hade mer tid att läsa... Har Lagerkvists Dvärgen på nattduksbordet just nu. Till jul ska jag försöka läsa en biografi av Adolf Hitler i alla fall, lånade den nyligen av en vän.



Kram!

2011-12-11 @ 18:46:14
URL: http://allgrip.devote.se
Postat av: Vargkvinnan

Jag har också svårt för att skriva ut mitt namn på min blogg. Tror det är för att jag inte vill att någon ska kunna googla mig och hitta bloggen. Vissa som känner mig läser den men dom har jag valt själv att ge adressen till.



Tack för din superfina kommentar! :) Jag ska skärpa mig på att uppdatera bloggen. Är jätte glad att du följer den :)



Solkskenskramar!

2011-12-12 @ 23:43:22
URL: http://www.vargkvinnan.blogspot.com
Postat av: Västgötskan

Tack för din kommentar.

Nej, det är inte lätt att vara för känslosam, helt klart... :-(



Önskar ibland att jag hade valt att vara MER anonym på bloggen än vad jag är. Särskilt när man skriver om sånt. Men samtidigt kanske det är tråkigt med "perfekta" liv som aldrig skriver om det som är dåligt?

2011-12-13 @ 14:13:16
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Area1056

Tangerine Dream har hjälpt en hel del genom livet... och fått mig tillbaka till pennan både en och tio gånger.
Trevligt att det finns fler som uppskattar dem. :)

2012-09-18 @ 08:20:45
URL: http://area1056.wordpress.com/
Postat av: kalebass

Tack för att du hörde av dig! Jodå, dom har satt sig i ryggraden... Har du hört Klaus Shulze, en tidig medlem i gruppen ? som gick sin egen väg. Senaste tiden tillsammans med Lisa Gerrard. Underbar kombination!

2012-09-18 @ 11:25:05
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0